Lasse Hjorth Madsen: PR
For alle os, der arbejder med kommunikation er PR en hylemorsom fortælling, der krystalklart udstiller den megen varme luft, som også er en del af moderne pr og kommunikation.
Hovedpersonen har fået den vane, at fuppe sig frem i verden og ved en tilfældighed kommer han i gang med det helt store kommunikationsmæssige fupnummer. Han udgiver sig for at være en erfaren pr-mand og får hurtigt vind i sejlene som nyansat konsulent på et pr-bureau. Men alt hvad han ved har han læst sig til i kollegernes power point-præsentationer fra virksomhedens fællesdrev.
Han plukker de fedeste ord ud fra præsentationerne og sammensætter sin egen præsentation og vinder en stor kunde til bureauet. Derfra går det over stok og sten indtil det til sidst bliver fup og svindel kommunikation på den helt store klinge.
Jeg vil ikke afsløre for meget, men blot garantere et godt grin og en overraskende slutning.
Lasse Hjorth Madsen: PR. Borgens Forlag 2009. Lånt som e-bog på ereolen.dk og læst på min ipad.