// // // Bogblogger.dk – Boganmeldelser på nettet » Martin Thorborg: Iværksætter til jeg dør 2.0
Biografi

Roman

Krimi

Mad og drikke

Børnebog

Forside » Erhvervsliv

Martin Thorborg: Iværksætter til jeg dør 2.0

Skrevet af den 3. januar 2019 – 10:36Ingen kommentarer

Det danske iværksætter-ikon Martin Thorborg deler i denne bog ud af sine erfaringer og gode råd til andre, der også godt kunne tænke sig at skabe deres eget, tjene penge og skabe arbejdspladser.

Bogen udkom første gang i 2007 og ”2.0” i slutningen af bogens titel henviser til at det her er en opdateret 2014-opgave med diverse tilføjelser og uddybninger. For der sker meget på syv år. Blandt andet inden for onlinemarkedsføring og nethandel. Og så er den nye udgave forsynet med QR-koder, der giver adgang til små videoer. Et lækkert lille supplement.

Den røde tråd er Martin Thorborgs egne erfaringer fra Jubii og andre virksomheder, som han har været med til at starte. Specifikke erfaringer fra Thorborgs egne virksomheder hives frem når et bestemt emne skal behandles. Vi får også den underholdende historie om Martin Thorborg og en kammerats debut som selvstændige erhvervsdrivende i deres computerspilbutik på Frederiksberg. Og historien om alt det der gik godt og skidt i 1990’erne, hvor mange danskere trådte ud på internettet og troede at Jubii var nettet.

En række mere eller mindre kendte iværksættere får dog også plads til at dele ud af deres erfaringer.

Bogen er krydret med reklamer for firmaer, der tilbyder den slags ydelser, som en nystartet iværksætter har brug for. Selvfølgelig sørger en serieiværksætter som Thorborg for at udnytte hans bog som reklamesøjle.

Der er naturligvis en del varm luft, men generelt er der tale om en bramfri og ”selvfølgelig kan det lade sig gøre” tone i bogen. Sådan en indirekte ”se bare at komme igang”-opsang til alle med en lille iværksætter i maven. En smittende energi.

Martin Thorborg: Iværksætter til jeg dør 2.0. One2speak, 2014.